Anti fiets diefstal
Van "Het Ninove van morgen? Jij hebt gesproken!"
Ga naar het project
Waarom komen er niet meer deelfietsen en deelsteps zowel gewone als elektrische aan bushaltes, station, dorpskern?
Reacties(5)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Kurt van den Driessche
Geplaatst door:Kurt van den Driessche
7 jaar geleden
Dit lijkt me enkel zinvol aan drukke haltes en op voorwaarde dat de 'deel' fiets niet elke dag door eenzelfde persoon wordt gebruikt?! Aan station is er systeem van Blue Bikes...
Profiel van Chris Vdd
Geplaatst door:Chris Vdd
7 jaar geleden
@Kurt van den Driessche en waarom zou dat niet steeds dezelfde persoon mogen zijn? Het is toch een wagen minder op de baan? Volgens mij zou het juist goed zijn indien meer mensen dagelijks die deelfietsen zouden gebruiken! Als je merkt dat er meer mensen dagelijks de deelfiets willen gebruiken moeten er gewoon meer ter beschikking gesteld worden door de bedrijven die deze fietsen verdelen. Natuurlijk zou het ook fijn zijn dat mensen die een eigen fiets bezitten dat zij die ook op een veilige beveiligde plaats kunnen achterlaten, zoals aan een treinstation of drukke weg met bushaltes bvb aan de ronde rode kerk! Nu komen mensen met de auto tot daar ( beide voornoemde plaatsen)
Profiel van Kurt van den Driessche
Geplaatst door:Kurt van den Driessche
7 jaar geleden
@Chris Vdd ik heb niets tegen het systeem, maar als het een 'deelfiets' of wat dan ook is, kan het niet de bedoeling zijn dat het voertuig door één persoon wordt 'gereserveerd'. Dan kan je het nog moeilijk een 'deelfiets' noemen. Dat lijkt dan eerder op een huurfiets? En wie er dagelijks één zou gebruiken, zou, inclusief veilige stelplaats, goedkoper moeten uitkomen met een eigen fiets/step. Omgekeerd moet een deelfiets wel voldoende worden gebruikt om de investering nuttig te maken. Voor de overheid moet dat niet winstgevend zijn, maar minstens een meerwaarde.
PS: ik stel me de vraag hoe mensen reageren als ze onverwachts merken dat de deelfiets waar ze op rekenden, in gebruik is?! Een weinig motiverend risico... Tenzij je ze vooraf kan reserveren.
Profiel van Chris Vdd
Geplaatst door:Chris Vdd
7 jaar geleden
@Kurt van den Driessche hoe je de fiets ook noemt, als er voldoende aanwezig zijn, is er nooit een tekort. Grote spelers in dit segment kunnen waarschijnlijk hierover betere info verstrekken. Je ziet die fietsen in al de steden opkomen als paddestoelen, waarom zou het dan niet kunnen in Ninove?
Profiel van Kurt van den Driessche
Geplaatst door:Kurt van den Driessche
7 jaar geleden
@Chris Vdd ik ben er niet tegen, maar een 'marktonderzoek' zou wel zinvol kunnen zijn om ze daar aan te bieden waar er ook vraag is.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Status 1
