Buurtfeesten
Van "Het Ninove van morgen? Jij hebt gesproken!"
Ga naar het project
Mensen uit dezelfde straat of wijk kennen elkaar niet meer. Misschien kunnen wijkfeesten daar iets aan verhelpen? Ik denk daarbij aan het voorbeeld van de Dennenlaan in Terjoden/Erembodegem waar op Pinksteren in de wijk zelf een garageverkoop werd gehouden, de kinderen uit de buurt konden deelnemen aan racejes met step of fiets, er stond een drankstalletje met bier gebrouwen met streekeigen hop, er waren optredens,... De wijk wordt afgesloten van het verkeer en je ziet iedereen buitenkomen en deelnemen.
Evenementen als Nino Mundo en foodtrucks zijn ook leuk en nodig, maar betrekken de buurt zélf veel minder. Je vindt niet overal mensen die dat kunnen en willen trekken, dus daar is misschien een rol voor het stadsbestuur weggelegd. Zolang de wijk maar het gevoel heeft dat het om hen gaat.
