Ga naar de hoofdinhoud

Fietspad van Nederhasselt door Lebeke naar Gentsestraat

Van "Alles wat je wil weten over 100 x 100 en je telt mee!"

Ga naar het project

Aanleg van een betonstrook in het midden van de aardewegen in de lebeke zodat fietsers veilig van Aspelare-Nederhasselt,... naar Ninove kunnen fietsen langs de velden. Aansluiting kan dan op reeds bestaand fietspad tussen Rospijkstraat en Gentsestraat.

Op die manier wordt het niet kapotgereden door landbouwvoertuigen, blijft het vrij van wagens en is het beperkt in kostprijs.

Officiële updates

Laatste update: 1 juni 2021

Reacties(9)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Karen Herremans
Geplaatst door:Karen Herremans
5 jaar geleden
Als tiener deed ik die baan dagelijks met de fiets ... Levensgevaarlijk. Er is geen veilige weg tussen de Lebeke, Groenstraat, Volgelzangstraat,... ! Een fietspad dat aansluit op het bestaand fietspad aan de Rospijkstraat zou geweldig zijn! Dan kunnen niet alleen de mensen uit Nederhasselt en de Lebeke veilig naar Ninove maar ook de Ninovieters kunnen veilig met de fiets naar hockey en padel zonder de Smid- Lambrechtstraat, Lebekestraat en Groenstraat te moeten nemen. Topidee!
  • 3 likes
Ideaal om met de fiets van Ninove naar 'de lebeke' te gaan om te hockeyen en te padellen!
  • 2 likes
Profiel van Richard De Grez
Geplaatst door:Richard De Grez
5 jaar geleden
@Kaat Scheerlinck Zeker, Kaat... of om gewoon de drukke gevaarlijke steenwegen te vermijden!
  • 1 like
Profiel van Marleen Soens
Geplaatst door:Marleen Soens
5 jaar geleden
Heel goed idee, in de streek van Zottegem hebben ze kilometers van dergelijke paden. Aangenaam voor fietsers en wandelaars
    Profiel van Lotte De Deyn
    Geplaatst door:Lotte De Deyn
    5 jaar geleden
    Super goed voorstel!! Wij wonen sinds enkele jaren in Nederhasselt en al veel gezegd dat dit een serieuze meerwaarde zou zijn in onze buurt. Wat zou het fijn zijn om met onze 2 dochters op een veilige manier naar school te kunnen fietsen..
      Een prachtig milieuvriendelijk, gezond en veilig initiatief voor klein en groot!
        Profiel van Richard De Grez
        Geplaatst door:Richard De Grez
        5 jaar geleden
        Heel fijn voorstel! Waarom al niet eerder aan gedacht...
          @Richard De Grez hartelijk bedankt voor uw fijne reactie. Ter info, heb dit al 2jaar geleden voorgesteld aan onze schepen van mobiliteit en ook aan de burgemeester maar blijkbaar zonder interesse. Misschien dat het via deze weg ernstig overwogen kan worden. In Zottegem hebben ze zo een gans netwerk uitgebouwd. Vaak kortere route voor fietsers, vermijd conflicten op de openbare weg, mooier door de natuur dan langs huizen en zoals Sandra aangeeft is het ook veiliger om met kinderen te fietsen en al zeker voor onze schoolgaande kinderen.
          • 1 like
          Profiel van Sandra De Clus
          Geplaatst door:Sandra De Clus
          5 jaar geleden
          Ik steun dit idee. Fietsers zouden op die manier veel rustiger, gezonder en veiliger van Lebeke, Nederhasselt, Aspelare ... naar Ninove geraken en vice versa.
          • 1 like

          Delen

          Geplaatst door

          Huidige status

          100 dagen zijn verstreken

          Tags

          Mobiliteit
          Veiligheid
          Onderwijs en jeugd
          Cultuur, sport en evenementen
          Gezondheid en welzijn
          Gemeenschapsvorming

          Locatie

          Unable to display map. WebGL2 support is required.
          Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
          https://esriurl.com/webgl-faq
          Powered by Esri