Ninove en haar verleden
Van "Het Ninove van morgen? Jij hebt gesproken!"
Ga naar het project
Een stadsmuseum moest er al lang zijn. De kelder van het stadhuis zit vol moois en interessants om uit te stallen.
Het bijgebouw aan het oud stadhuis werd jammer genoeg niet gerestaureerd. Hopelijk wordt dit de gepaste lokatie om ons verleden daar te tonen aan het publiek. Centraal gelegen en bijna iedere dag open.
Een carnavalmuseum is ook een must. Onze stad is een carnavalstad en dat moet zeker in de kijker staan. Het bijgebouw naast de toeristische dienst is de meest logische plaats.
De toeristische dienst ligt er triestig bij. Zet een opvallend bord of plaats de vlaggen op het voetpad bij opening.
Het grasperkje en bloembak zijn niet uitnodigend maar afstotelijk. Vervang de schors door mooie planten.........
Monumenten mogen best het ganse jaar door bevlagd worden. Niet alleen bij open monumentendag. Dan kunnen er zelfs nog bijgeplaatst worden.
Invalswegen van een stad moeten uitnodigend zijn. Zeg het bloemen, groen, gras, perken.
Fout vb is de Centrumlaan. Perk met schors ipv groen en bloemen. We kunnen gaan voor " Ninove uw inkoopstad en bloemenstad" ( In Frankrijk zie je dikwijls bij het binnenrijden van een stad(je) een bord staan met " ville Fleurie". Kijk maar eens naar hun prachtige, bloemige ronde punten.
Een prachtig vb. Van perk met bloemen, rozen is momenteel te bewonderen aan kruispunt Koperwieklaan en Merellaan.
