Ga naar de hoofdinhoud

Plezant wandelen in de stad Ninove

Van "Het Ninove van morgen? Jij hebt gesproken!"

Ga naar het project

Beste burgemeester en schepenen,


Als ik rond wandel in het centrum valt het mij op hoe slecht de voetpaden er bij liggen.


Telkens als de voetpaden voor nutsvoorzieningen opgebroken worden is de herstelling van bedenkelijke kwaliteit.

Nochtans is het aan de nutsmaatschappijen deze te herstellen in de oorspronkelijke toestand.

Dit kost de stad geen euro, alleen een plaatsbeschrijving op kosten van de nutsmaatschappij en het opvolgen van de werken, plus strenge controle na het herstellen van het voetpad.


Ik kan niet begrijpen dat er geen sancties volgen op het slecht herstellen van voetpaden, straten en pleinen.


De graanmarkt is in 2010 opgeleverd in perfecte staat. Nu, heden ten dage, is hij veranderd in een lappendeken door de slechte herstellingen. In de Lange Muntstaat is het een schande.

Het is niet beter in de rest van het centrum , Oudstrijdersplein ,Beverstraat ,Geraardsbergsestraat Biezenstraat, enz...


Er wordt hersteld zonder goede fundering zodat er vervorming optreed.

Er wordt hersteld met beschadigde stenen of een ander soort steen.

Er wordt hersteld met grind.


Ik heb het gevoel dat iedere nutsmaatschappij graag in Ninove de voetpaden openbreekt zonder respect en vooral, ze met een minimum aan kosten weer toe legt.

Wandelen door het centrum kan niet zonder naar beneden te kijken. Zien waar je je voeten plaatst is een noodzaak. Onmogelijk als voetganger om rustig al kijkend voorbij een uitstalraam te lopen.


Johan Scheerlinck

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Anne Beeckmans
Geplaatst door:Anne Beeckmans
7 jaar geleden
inderdaad Johan, groot gelijk! De voetpaden om vanuit het centrum richting kruispunt "den Os" te wandelen zijn erbarmelijk! Eens voorbij de spoorweg is het echt schandalig! Daar kan niemand met een kinderwagen voorbij, laat staan met een rolstoel. Een paar weken geleden plaatste ik een foto van een losliggende kasseisteen op Preulegem... die hebben ze komen vastleggen met wat cement, maar de losliggende op nog geen meter verder hebben ze niet aangeraakt! Tijdens de zomer kan men inderdaad voortdurend naar beneden kijken om zih recht te houden met de losliggende stenen en op de hellende voetpaden, maar als er wat sneeuw ligt ziet men dit niet. Blijkbaar rijkt het "centrum" maar van de Centrumlaan tot de ziekenhuis.

    Delen

    Geplaatst door

    Huidige status

    Status 4